sobota, 13 października 2012

tarta ze szpinakiem i jajkiem - fotoreportaż


Póki co jestem na poziomie szkolniaka jeśli chodzi o tarty. W mojej pierwszej, na słodko z jabłkami, wyszedł zakalec, gdyż dodałam za dużo tłuszczu, ale nie poddałam się i zrobiłam ją ponownie - tym razem na słono ze szpinakiem. I wygrałam :) Ciasto wyszło super,kruchutkie i cieniutkie.Nie omieszkałabym dodać,że jeśli chodzi o przepis, sugerowałam się przepisem Ewy Wachowicz (słynna Ewa gotuje). Czasem dobrze jest mieć jakiś pierwowzór w postaci zaufanych kucharzy, wtedy pewnym jest, że nie zepsujemy obiadu :)

Wiele jest przepisów na tarty ze szpinakiem. Dodaje się zazwyczaj fetę, rokpol, czy parmezan. W mojej tarcie nie znajdziecie jednak tych składników, wykorzystałam składniki, których jestem pewna, że będą znakomicie współgrały ze szpinakiem, a są to mozarella i jajko.

Także życzę wytrwałości, jeśli chodzi o tarty, ja już kolejny krok mam za sobą, jeszcze mi zostaje nauka lepienia boków :-)

 

ciasto:
250 gram mąki
2 jajka
3 łyżki mleka
100 gram masła
pół łyżeczki soli

farsz:
300 gram mrożonych liści szpinaku
200 gram potartej mozarelli
2 ząbki czosnku
3 jajka
3 łyżki mleka
łyżka masła
sól
pieprz
gałka muszkatołowa

Ciasto:
Przesiej mąkę i dodaj do niej masło, wysiekaj nożem. Kiedy porobią się grudki dodaj dwa żółtka jajek i szczyptę soli. Ciasto ugnieć, uformuj kulkę i wstaw do lodówki na około godzinę.

Farsz:
Szpinak rozmroź w garnku dodając 3 łyżki mleka, łyżkę masła i przyprawy. Jeśli będzie już całkowicie rozpuszczony, poczekaj aż przestygnie i dodaj do niego ser i rozgnieciony przez praskę czosnek. Na koniec dodaj białko, które zostało Ci z jajek do ciasta. Osobno ugotuj trzy jajka na twardo.


Ciasto:
Formę do tarty o średnicy 26 cm nasmaruj margaryną.


 Wyjmij ciasto z lodówki i rozłóż na wysmarowanej formie do tarty  formując spód i boki oraz nakłuwając je widelcem.


Na wierzch połóż papier do pieczenia i kilka garści fasoli, by ciasto nie urosło.



Piecz w piekarniku w 180 stopniach przez 15 minut, usuń papier i fasolę i piecz jeszcze 15 minut.
Po tym czasie wyłóż ciasto plastrami ugotowanych wcześniej jajek i wyłóż na nie farsz. Piecz jeszcze ok 10 minut.

Delektuj się smakiem pysznej tarty... !




.. ponownie się delektuj...:)










2 komentarze: