wtorek, 25 grudnia 2012

kompot z suszu

Co prawda wigilia już za nami, ale przepis wstawiam już na przyszły rok :) Podobno kompot z suszonych owoców to jedyny napój, który znajdować powinien się na wigilijnym stole. Najlepiej kompot zrobić kilka dni przed świętami, wtedy nabierze pełni smaku. Przed podaniem można dodać plaster cytryny lub pomarańczy.



0,5 kg suszonych owoców (gotowej mieszanki lub własnej kompozycji)
4 litry wody
2 łyżki miodu
5 goździków
szczypta cynamonu
szczypta kardamonu
cukier

1. Owoce wypłukać i zalać wodą, odstawić na godzinę.
2. Gotować na małym ogniu przez kolejną godzinę, dodać przyprawy i miód.
3. Jeśli jest mało słodki, dodać więcej cukru.
4. Odstawić w chłodne miejsce na ok. 3 dni.


1 komentarz:

  1. Gdy spróbowałam kompotu z suszu u mojego chłopaka rok temu, skrzywiłam się i dziwiłam o co tyle hałasu... Jednak w tym roku, przygotowawszy go własnoręcznie jestem zachwycona :) Dodałam nieco cytrusów przez co jest lekki, a nie ciężki i intensywny.

    OdpowiedzUsuń