piątek, 24 października 2014

jesienne ciacho buraczano - czekoladowe z jabłkami

Tak bardzo lubię piec wieczorami...bardzo relaksuje mnie to przed stresami dnia następnego. Największym minusem gotowania po nocy jest brak możliwości zrobienia dobrego zdjęcia...Dlatego dopiero dziś dzielę się z Wami przepisem na moje ulubione jesienne ciacho - wilgotne, puszyste, znikające bardzo szybko z talerza. Takie jest właśnie buraczano - czekoladowe ciacho z jabłkami.



Na 2 średnie formy do babek (średnica 18 cm):

3 małe buraki ugotowane i starte na bardzo drobnych oczkach
1 i 1/4 szkl. mąki
szklanka brązowego cukru
2 jaja
1/4 szkl. oleju
1 jabłko pokrojone w kostkę
80 g gorzkiej czekolady
2 płaskie łyżki kakao
1 łyżka masła
4 łyżki mleka
łyżeczka proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody
szczypta soli

cukier puder



1. W rondlu rozpuszczamy czekoladę, kakao, mleko i masło. Dokładnie mieszamy, studzimy i mieszamy z olejem.
2. Przesiewamy mąkę do miski, dodajemy jaja, cukier, proszek, sodę, sól i buraki
3. Dodajemy resztę produktów i mieszamy wszystko razem dokładnie.
4. Do ciasta dodajemy pokrojone w kostkę jabłka. Przekładamy masę do form.
5. Wkładamy formy do nagrzanego piekarnika do 190 stopni (z termoobiegiem) i pieczemy ok. 30 minut.
6. Sprawdzamy patyczkiem ciasto, wyjmujemy z piekarnika, studzimy. Wyjmujemy z formy i dekorujemy cukrem pudrem.




2 komentarze:

  1. A ja właśnie lubię piec wieczorem również ze względu na zdjęcia - wtedy rano wstaję, a wypiek już czeka na mnie gotowy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto czekoladowe w zdrowej, dietetycznej wersji to ostatnio moja obsesja i wielka sztuka! Próbowałam już wiele przepisów i myślę, że ten przepis również wypróbuję. Często zaglądam na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/
    bo znajduje tam mnóstwo fajnych przepisów i porad. Polecam!

    OdpowiedzUsuń