wtorek, 10 września 2013

bułeczki z fetą i suszonymi pomidorami

Dawno nic nie piekłam...a że zostało mi trochę fety po ostatnim kucharzeniu postanowiłam przejrzeć ciekawe przepisy z jej udziałem. Przepisów na takie bułeczki jest sporo, ja postanowiłam dodać do ciasta drobno pokrojone suszone pomidory. Pyszne bułeczki z 'nadzieniem' z fety podane mogą być zarówno jako przystawka, śniadanie, czy dodatek do zup.



szklanka mąki orkiszowej
1,5 szklanki mąki pszennej
pół szklanki wody
czubata łyżeczka proszku do pieczenia
szczypta soli
łyżeczka oliwy
łyżeczka suszonego tymianku
mały kubeczek jogurtu naturalnego
100 g sera feta
10 suszonych pomidorków w oleju
1 żółtko

1. Mieszamy w misce mąkę, proszek, tymianek i sól.
2. Dodajemy jogurt i wodę i oliwę oraz pokrojone w drobną kostkę suszone pomidory.
3. Zagniatamy ciasto. Jeśli jest bardzo lepkie - podsypujemy mąką.
4. Ręce oprószamy mąką i nabieramy łyżką ciasto. Spłaszczamy i w środek wkładamy kilka kosteczek fety. Zamykamy fetę w środku i formujemy kulki.
5. Blachę wykładamy papierem do pieczenia, układamy kuleczki z ciasta i smarujemy roztrzepanym żółtkiem, obsypujemy tymiankiem.
6. Wkładamy do nagrzanego do 200 st. piekarnika i pieczemy. Po 15 min. zmniejszamy temperaturę do 180 stopni i pieczemy jeszcze ok. 30 min. doglądając.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz