wtorek, 16 października 2012

Klopsiki owsiane z jajkiem


Kolejna potrawa z cyklu "bądźmy ekonomiczni". Klopsiki powstały z braku czasu na zakupy oraz braku pomysłu na obiad. Postanowiłam spożytkować pozostałości produktów z potraw, które robiłyśmy dzień lub dwa temu. Tak oto wykorzystałam:

pół puszki pomidorów w zalewie
pół puszki cieciorki konserwowej
3 jaja
około 5 łyżek płatków owsianych
bułka tarta
kostka bulionu warzywnego
przyprawa do ziemniaka
olej
sól, pieprz, papryczka, sos sojowy

Pomidory, cieciorkę i płatki owsiane wrzuciłam na patelnie. Gdy zaczęło się gotować dodałam kostkę warzywną.  Dusiłam przez około 15-20 minut. Kiedy cieciorka lekko zmiękła rozdrobniłam ją widelcem.  Ugotowałam na twardo 2 jaja, następnie pokroiłam drobno i dodałam do lekko ostudzonej masy. Dodałam surowe jajko i troche bułki tartej, aby ulepszyć konsystencję. Oczywiście nie zapominałam o doprawianiu. Lepiłam klopsiki, obtaczałam w bułce tartej z odrobiną przyprawy do ziemniaka, smażyłam na rozgrzanym oleju.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz